Japan dag 15

22.02.2024

Kl. 08 Var jeg nede til frokost, noen var der alt og andre kom litt senere.

Nå er det tid for at alle drar hvert til sitt. Veldig trist. Tok farvel med gruppen, alle klemte hverandre og sa hadet, man blir nære når man bor, spiser og sover ved siden av hverandre, så veldig trist. Var også en veldig koselig gjeng. Vet jo ikke om man får sett alle igjen da de fleste bor i ulike land.

Jeg dro ganske tidlig fra hotellet til Hiroshima Togstasjonen med trikk da jeg trodde jeg skulle bruke lenger tid på å finne frem. Tror jeg dro rundt 09, husker ikke eksakt tid.

Da jeg var framme på togstasjon/trikk sa jeg farvel fra de som tok trikken samtidig med meg, så started jeg på min Soloreise i Japan. Det første jeg gjorde på togstasjonen var å gå inn på JR Billett kontor, da jeg hadde kjøpt dette på forhånd og måtte til kontoret for å få billetten fysisk. JR er Japan Rail Line, denne billetten funker på alle JR tog i Japan. Hadde et papir med billetten og pass i orden som jeg måtte vise frem, så det gikk bra. I billettluken hjalp han meg med å bestille billett på Shinkansen, som er ett høyhastighetstog i Japan. Ja har JR pass men man må kjøpe setereservasjon for å sitte på dette toget. Det hjalp veldig at han hjalp meg med å bestille denne billetten.

Litt om JR Pass (Japan Rail Pass)

JR Pass er en billett som gir deg ubegrenset tilgang til Japans jernbanenettverk, inkludert Shinkansen høyhastighetstog og Narita Express. Du kan velge mellom 7, 14 eller 21 dagers gyldighetsperiode og mellom standard og Green Pass (1. klasse) 123. Prisene starter fra $340.00 for 7 dager 1. Du kan bestille JR Pass online og få den levert til deg før du reiser til Japan På denne nettsiden kan du finne og bestille JR Pass, Nettsiden heter JRPASS:  https://www.jrpass.com

Så begynte reisen til hotellet:

Tok så shinkansen fra Hirosjima stasjon til shin osaka stasjon, og et par tog derifra igjen. De to togene jeg skulle bytte fra kom likt så løp fra en plattform til neste, altså rett over veien fra hverandre.

Siden jeg dro såpass tidlig var jeg framme ved hotellet kl. 11. Ugh, innsjekk på hotellet var ikke før kl. 15. Spurte om jeg kunne legge baggasjen der og det var helt greit da de hadde baggasjeoppbevaring. Var få eller ingen butikker i nærheten bortsett fra familymart og en annen matbutikk hvor jeg kjøpte mat og noe godteri, altså potetgull.

I dag var jeg sykt sliten så hadde ikke lyst til å gjøre noe. Vurderte dra et annet sted mens jeg måtte vente men orket ikke, så satt utenfor familymart og spiste og slappet av, før jeg gikk rundt i området og tittet. Ringte så mamma og vi pratet sammen en stund, gikk så på butikken igjen og kjøpte noe lunsj til dagen etter, satt meg så utenfor og gikk rundt igjen. Da klokken var like før 15 så gikk jeg inn til hotellet igjen, der var det lang kø. Så stod å ventet en god stund før jeg fikk sjekket inn på hotellet, endelig fikk jeg nøkkelen.

Litt om Hotellet:

Hotellet heter La'gent Hotel Osaka Bay og kostet 4749kr for 4 dager og 3 netter. Det følger også med frokost hver dag. Grunnen til at jeg valgte dette hotellet selvom det er litt dyrere, er at jeg ville slappe av litt helt alene, og det lå i nærheten av Universal Studioes Japan. Elsker fornøyelsesparker.

Gikk så til rommet som er stort og fint, ok utsikt, det var også stor seng og kjøleskap. Samt bad og dusj var bra.

Slappe av dag og oppsummering:

Det eneste jeg gjorde resten av dagen var å slappe av og se film, sove og spise. Var helt utslitt jeg, så trengte å hvile.

Alt i alt en trist, kjedelig, slitsom dag, men var godt å få slappet av litt også. Jeg fant fram til hotellet selv om jeg måtte ta 4 ulike transportmidler, og det gikk mye fortere enn jeg regnet med da jeg ikke rotet meg bort. Det å få JR passet var faktisk lett, hadde ingen problemer der, og kunne bruke passet på de fleste transportmidlene denne dagen. Alt var bra, ingen tekniske problemer, rota meg ikke bort i det hele tatt, spiste mat, så egentlig ganske greit for en gangs skyld. Eneste var at jeg kjedet meg fordi jeg var sliten og ikke orket mer nå, kroppen trengte litt hvile. Den fikk jo det tilslutt da jeg endelig fikk sjekket inn på hotellet, så det var godt!