Japan dag 22: Reisen hjem

04.04.2024

Fra hotellet til flyplassen:

Var gratis buss fra hotellet til flyplassen så dro kl 8 da flyet mitt skulle gå kl. 11.00 fra Kansai flyplass. Fant fram til der man skulle sjekke inn og så på tavlen .. shit, her hadde jeg gått på en gigantisk blemme. Flyet gikk ikke 11 på morgenen, men 11 på kvelden kl. 23.00, er jo tidsforskjell fra Japan og Norge, her ble jeg ganske sur og skuffet over meg selv.

Var på flyplassen helt til flyet skulle gå, kjøpte mat og drikke, dro på starbucks fikk ladet telefonen, pratet med folk osv men var dritsliten.

Endelig åpner flyet snart ... jeg stod i feil kø så havnet nesten bakerst, i dag var ikke dagen min altså. Fikk endelig sjekket inn, hadde tenkt til å bruke opp mine Japanske kontanter på flyplassen på taxfrien i Japan, men var for sent på dagen så alt var stengt! Det hadde jeg ikke tenkt på selvfølgelig.

Dro så med flyet fra Japan til Finland, lang flytur nå også men ble litt mindre kvalm denne gangen. Satt i midten på en av radene, men en dame spurte om å bytte med meg fordi ungene hennes skulle sitte der, jeg sa ja for hadde den dårligste plassen uansett, så fikk ny plass, midterste rad men ytterst på raden, det var deilig. Damen takket meg da flyet var ferdig, men er nesten så jeg skulle ha takket henne, for en litt bedre plass hjelper faktisk.

Byttet så fly, her måtte jeg skynde meg litt for hadde bare en time til flyet skulle gå, gikk bra dette også. Her var det altfor tidlig på morgenen igjen så taxfrien var stengt her også, dessverre. Dro så fra Finland til Norge, endelig!

Mamma og pappa hentet meg på flyplassen og kjørte meg til dem. Var på besøk hos mamma og pappa og søsteren min resten av sommerferien, så dro jeg hjem til meg selv.